Marketing w branży ślubnej – rozwiń swoje media społecznościowe

Marketing w branży ślubnej

Nie ma co do tego wątpliwości: branding mediów społecznościowych dla Twojej firmy to konieczność. Jest zatem kilka bardzo ważnych kwestii, które dotyczą obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych. Oto i one:

1. Zrozum, jak działają każde social media, a następnie odpowiednio publikuj

Wszystko zaczyna się od zrozumienia, że media społecznościowe zostały zaprojektowane inaczej. Pomyśl o tym: Twoi znajomi na Facebooku to prawdopodobnie głównie przyjaciele i rodzina. Twoi obserwatorzy na Instagramie to mieszanka branży, przyjaciół, rodziny i par. Czynności, którymi zachęcasz do działania na każdym z mediów są inne! Dlaczego więc miałbyś publikować dokładnie to samo na Instagramie, co na Facebooku? Aby w pełni wykorzystać możliwości każdej aplikacji, musisz zrozumieć, do czego każda z nich została stworzona. Oto podsumowanie najpopularniejszych z nich:

Instagram: 

Profil na Instagramie to kolejne rozszerzenie Twojej marki, w szczególności zdjęcia z Twojej pracy.

Co musisz zrobić?

Jeśli górne 6-9 zdjęć są zdjęciami, z których nie jesteś szczególnie zadowolony, zarchiwizuj je. Sprawdź również, czy Twoja biografia jest zwięzła i czy masz profil biznesowy. (Profil biznesowy daje dostęp do wszystkich danych analitycznych i informacji potrzebnych do budowania obserwujących i angażowania ich).

Historie na Instagramie: 

Instagram uruchomił historie, aby pomóc Ci w kontaktach z obserwującymi, gdy nie publikujesz postów na głównym profilu. Innymi słowy, nie musisz mieć pięknego zdjęcia do publikowania każdego dnia, o ile wykorzystujesz swoje historie, aby zaangażować swoich obserwujących.

Co musisz zrobić? 

Historie mają być autentyczne (dlatego znikają po 24 godzinach). Wypróbuj więc zakulisowe filmy i zdjęcia pokazujące, co masz zamiar przygotować na nadchodzący ślub!

Więcej informacji przeczytasz w innym artykule o tematyce Instagram Stories.

8 sposobów na skuteczne wykorzystanie Instagram Stories w branży ślubnej

Facebook: 

Facebook został zaprojektowany, aby pomagać ludziom w kontaktach z innymi osobami. Właśnie dlatego lubimy myśleć o nim jak o „ustnym narzędziu” dla Twojej firmy. Zamiast publikować szczegółowe zdjęcie, pomyśl o nowościach, publikując posty na Facebooku. 

Co musisz zrobić? 

Praca, którą wykonujesz, a także zdjęcia i wideo powstałe w jej wyniku to Twoja wiadomość! Zacznij publikować posty na osi czasu z ostatnich ślubów (im nowsze, tym lepsze!) na Facebooku. Pamiętaj, aby oznaczyć wszystkich zaangażowanych profesjonalistów, aby Twój post dotarł do większej liczby osób.

Pinterest: 

Krótko mówiąc, Pinterest to wyszukiwarka wizualna. Jeśli kiedykolwiek interesowałeś się SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) dla swojej witryny, to wiesz o czym mówimy. Na Pintereście chcesz zrobić coś, aby Twoje zdjęcia łatwo było znaleźć podczas wyszukiwania.

Co musisz zrobić? 

Zanim wstawisz zdjęcie, upewnij się, że zoptymalizowałeś opis tak, by zawierał wyszukiwane hasła (np. Zamiast ” obcasy dla panny młodej”, chcesz, aby napis był bardziej szczegółowy – „niebieskie buty ślubne firmy xyz dla panny młodej”).

2. Zrób inwentaryzację swoich kont

Teraz, gdy zdecydowałeś się nie publikować tego samego na wszystkich kontach, pora przeprowadzić audyt. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Google, gdy dana osoba wyląduje na Twojej stronie, zrobienie pierwszego wrażenia na temat Twojej firmy zajmuje 2,6 sekundy. Z tego powodu grafika jest bardzo ważna na wszystkich portalach społecznościowych.

Co musisz zrobić? 

Wykonaj 3-sekundowy test na każdym z mediów społecznościowych. Na Instagramie możesz zarchiwizować dowolne obrazy z Twojego profilu na Instagramie, które nie pasują do całokształtu. Upewnij się, że Twoje biografie są zwięzłe, i że korzystasz z wszystkich funkcji na Instagramie. Na Facebooku spójrz na tło. Czy jest to ładne, poziome zdjęcie które pasuje do reprezentowania Twojej firmy? Sprawdź, czy rzuca się w oczy. Upewnij się, że masz adekwatną treść na swojej stronie. Przesyłaj filmy z wesel, które obsługiwałeś, i które wykonałeś w ciągu ostatniego roku. Utwórz kilka galerii zdjęć z danych ślubów (nie zapomnij oznaczyć wszystkich tagami!), a potem zacznij myśleć o treści, którą możesz regularnie publikować.

Jak zdobyć więcej par młodych w mediach społecznościowych?

3. Dodawaj regularnie (jakość ponad ilość)

Wielu usługodawców uważa, że ​​muszą cały czas pisać, aby odnieść sukces w mediach społecznościowych. Prawda jest taka, że ​​powinieneś publikować wtedy, gdy jesteś pewien odpowiedniej treści – publikowanie tylko ze względu na dużą ilość postów nie jest dobrą strategią).

Co musisz zrobić? 

Zaplanuj swoje posty na tydzień lub na miesiąc przed i opracuj harmonogram, który będzie dla Ciebie odpowiedni. Możesz też pobrać aplikację do planowania, która pomoże  w publikowaniu postów w mediach społecznościowych.

4. Użyj usługi Analytics, aby wstawiać najlepsze posty

Jeśli posiadasz konto firmowe na Facebooku i Instagramie, masz wtedy dostęp do analiz. Dlaczego jest to tak ważne? Zrozumienie, które posty osiągnęły lepsze wyniki niż reszta, zapewni Ci wiedzę potrzebną do zrozumienia rodzaju treści, która będzie najstosowniejsza dla Twoich odbiorców.

Co musisz zrobić? 

Na Instagramie wejdź w zakładkę analizy w rogu i zanotuj posty o najwyższej skuteczności. Zadaj sobie pytanie, co te posty mają ze sobą wspólnego – Czy jest dużo zdjęć z przyjęć weselnych? Czy są to głównie obrazy emocjonalne w czerni i bieli? Gdy zauważysz wzorzec, zacznij szukać takich treści do promowania. Zrób to samo na Facebooku i Pintereście. 

5. Rozpocznij publikowanie filmów

W całym serwisie społecznościowym wideo przewyższa typowe zdjęcie w mediach społecznościowych. Według Hubspot 55% osób ogląda filmy online codziennie, a 77% osób woli oglądać wideo o Twojej firmie niż czytać o niej.

Co musisz zrobić? 

Poszukaj filmów ślubnych z uroczystości, nad którymi pracowałeś przez ostatni rok i wykorzystaj je jako punkt wyjścia. Rozważ też inne rodzaje filmów do publikowania. Możesz robić filmy instruktażowe lub nawet w formie wywiadu z pytaniami i odpowiedziami. Chodzi o to, aby pomóc odbiorcom zrozumieć, kim jesteś jako firma i marka oraz zbudować zaufanie, zanim jeszcze do Ciebie zadzwonią.

Na koniec wykorzystaj historie na Instagramie, aby opublikować filmy ze swojej pracy, np. za kulisami nadchodzącego ślubu.

Przeczytaj również poprzedni artykuł:

6 kroków, które pomogą Ci zdobyć więcej zleceń z targów ślubnych!

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage:Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na Facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *