Jak zrobić bezpłatną reklamę biznesu ślubnego?

biznes w branży ślubnej

To, że Twój budżet marketingowy jest niski, albo nie ma go wcale, nie oznacza, że ​​musisz zrezygnować z promowania swojej firmy. Marketing to inwestycja – im więcej wkładasz, tym więcej zyskujesz – i nie chodzi tu tylko o pieniądze.

Oto 13 pomysłów, które kosztują tyle co nic. Będziesz musiał zainwestować swój czas, więc zastanów się, który będzie najbardziej opłacalny. Dodaj tę listę do zakładek i wróć do niej, gdy znajdziesz wolną chwilę.

1. Stwórz sieć usługodawców

Poznaj wszystkich innych usługodawców w Twojej okolicy. Weź stos wizytówek i ulotek i szukaj. Dziel się pomysłami i szukaj możliwości wspólnych przedsięwzięć.

2. Skonfiguruj schemat polecania klienta

Pomyśl, w jaki sposób możesz zachęcić dotychczasowych klientów do polecania Cię znajomym i rodzinie. Pomyśl o zniżkach (5% zniżki, gdy wydasz więcej niż x), darmowych prezentach, bezpłatnych ulepszeniach. Skorzystaj z komputera, aby wydrukować ulotkę, pocztówkę lub kartę podarunkową, aby dać je każdemu klientowi.

3. Bezpłatne katalogi internetowe

Przejrzyj wszystkie strony planowania ślubu i poszukaj tych z darmowymi listami katalogów. Założenie, że najniższy pakiet na pewno nie przyniesie nowych klientów – jest trochę błędne. Z jednej strony zalecam skupienie się na 1-2 portalach i upiększaniu tam swoich wizytówek, ale z drugiej strony, masz jeszcze czas na dodanie reklam na pozostałych portalach ślubnych.

4. Grupy na Facebooku

Gdy jesteś na różnych stronach, sprawdź ich fora. Przyszłe narzeczone uwielbiają rozmawiać i dzielić się swoimi pomysłami na planowanie ślubu. Publikowanie na forum jest strategią, która jest bardzo skuteczna. Zanim zaczniesz, musisz sprawdzić zasady forum – większość stron nie pozwoli firmom na reklamę, ale niektóre zezwalają odpowiadać na konkretne pytania. Pomagając parom młodym, wyrobisz sobie pozycję eksperta w danej grupie. Zapraszam Cię do naszej grupy na Facebooku.

5. Drobne ogłoszenia w Internecie

Reklamy na portalach typu olx, gumtree, lento, gratka, sprzedajemy – mogą okazać się dobrym źródłem klientów. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy Twój potencjalny klient szuka usługodawców na tego typu platformach? Jeśli tak, warto je przetestować i sprawdzić, czy prowadzi to do większej liczby rezerwacji.

6. Współpracuj z lokalnymi firmami

Połącz się z firmą lokalną w danym regionie i znajdź sposób na zapewnienie wartości. Jeśli jesteś fotografem, możesz zaoferować sfotografowanie danego miejsca, aby mieli oni nowe zdjęcia na swojej witrynie. Rozwijaj relacje z innymi lokalnymi firmami, ponieważ ich klienci mogą być w przyszłości również Twoimi.

7. Zamieść informacje o swoim fanpage’u

Możesz je zamieścić nie tylko na swojej stronie internetowej, ale również w stopce maila, na wizytówkach oraz innych materiałach reklamowych. Nie musi być tam całej nazwy firmy. Wystarczy fb.com/nazwaTwojejstrony/. Każdy będzie wiedział o co chodzi.

8. Pracuj nad swoim pozycjonowaniem w wyszukiwarce

Praca nad pozycjonowaniem pomoże Ci znaleźć się w wyszukiwaniu, gdy pary będą szukać usługodawców. Istnieje kilka typowych błędów SEO, które popełniają usługodawcy weselni, ale możesz ich uniknąć i sprawić, by działało ono korzystnie dla Ciebie.

9. Udostępniaj opinie klientów na wszystkich swoich stronach

Udostępnianie opinii klientów w mediach społecznościowych to świetny sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Pomoże to również w zapewnieniu gwarancji dobrej usługi. Rób screenshoty opinii z różnych stron i dodaj je jako posty np. na Facebooku. Ludzie chcą wiedzieć, co sądzą o Tobie Twoi byli klienci

10. Przypnij post na Facebooku

Przypnij powitalny post na Facebooku, który pokazuje kim jesteś, czym się zajmujesz i dlaczego warto polubić i śledzić Twoją stronę. Wykorzystaj do tego oryginalną i spójną z głównym kolorem grafikę.

11. Wykorzystaj zdjęcie w tle na profilu prywatnym oraz fanpage’u

Mamy tylko jedno tło, więc po co marnować je na jakieś losowe zdjęcie. Zamiast tego, możesz wykorzystywać je do informowania o aktualnych promocjach lub oferowanych usługach.

12. Opublikuj informację o konkretnej dacie, którą masz dostępną z powodu odwołania lub braku rezerwacji

Masz jeszcze jakąś wolną sobotę? Czy któraś para młoda odwołała usługę i chcesz ponownie puścić w obieg wolny termin? Opublikuj go w mediach społecznościowych, informując ludzi, że dana data jest dostępna i nagródź osobę, która zaangażuje się w znalezienie dla Ciebie zlecenia.

13. Opisz miejsca i usługodawców, z którymi współpracowałeś

Wiesz, że recenzje mają duże znaczenie dla Twojej firmy, więc dlaczego by nie opisać miejsc i usługodawców, z którymi współpracowałeś? Docenią ten gest oraz chętniej polecą Cię w przyszłości. Pomyśl teraz w ten sposób – dlaczego miałbym nie wystawić opinii usługodawcom z branży? Nic mnie to nie kosztuje. Tak po prostu, nie oczekując nic w zamian.

Rada na koniec. Testuj i jeszcze raz testuj. Możliwości na darmową reklamę jest wiele. Może okazać się, że wymyślisz nowy pomysł, który stanie się źródłem klientów.

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage: Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

2 comments

  1. Dziękujemy, super poradnik!

    1. Bardzo dziękuje za miłe słowa 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *