Jak zdobyć więcej par młodych w mediach społecznościowych?

Jak zdobyć więcej klientów w branży ślubnej?

Coraz więcej doświadczonych osób w dziedzinie technologii spędza długie godziny w mediach społecznościowych w celu badania (a nawet rezerwacji!) profesjonalistów weselnych. Twoja obecność w nich jest więc bardzo ważna. Dam Ci 5 wskazówek, jak opanować strony społecznościowe Twojej firmy weselnej – od dzielenia się silnymi treściami wizualnymi po zwiększanie liczby obserwujących.

1. Wprowadzaj innowacje

Podczas, gdy media społecznościowe powinny pełnić rolę dodatkowego portfolio, Twój profil powinien zawierać więcej niż tylko to. Zróżnicowanie go, nie tylko pomaga Twojej stronie wyróżniać się wśród konkurencji, ale także zachęca obserwujących do pozostania na dłużej. Jednym z celów mediów społecznościowych jest utrzymanie potencjalnych klientów przy sobie tak długo, jak to tylko możliwe. Zamiast przesyłać tylko zdjęcia swojej pracy, spróbuj wmieszać w swoje konto historie, filmy, grafikę lub inne zdjęcia związane z tematami, którymi zainteresowałby się odbiorca.

Na przykład – udostępnij zdjęcie swojego miejsca pracy lub film Twojego hobby. Pary uwielbiają dowiadywać się o Tobie więcej, a to pomoże zbudować silniejszą więź z Twoją marką. Spowoduje to również większą dynamiczność i zmotywuje obserwujących do pozostania.

Polecam wgłębienie się w treści związane z trendami weselnymi, modą, zaręczynami, itp., ponieważ tematy te dotyczą większości potencjalnych klientów. Będąc innowacyjnym, zaimponujesz parom jako ekspert w branży ślubnej, a także jako ktoś, z kim można bez problemu się dogadać.

2. Tagi i hashtagi

Używanie tagów i hashtagów to kolejny świetny sposób na zwiększenie liczby obserwujących. Dla nowych użytkowników hashtagi (#) to sposób oznaczania określonych wiadomości lub motywów, które inni mogą zobaczyć i śledzić. Tagi (@) to sposób na oznaczenie stron innych osób, aby zachęcić je do zaangażowania i poszerzania kontaktów poprzez wzajemne połączenia.

Używanie hashtagów w opisach, bez względu na to, czy są one unikatowe lub popularne, może zwiększyć widoczność postów. Korzystając z hashtagów, upewnij się, że odpowiadają one treści zdjęcia. Na przykład – nie należy wstawiać zdjęć sukni ślubnej i używać w opisie: #śniadanie lub #wakacje. Może to być mylące i widoczne dla grupy osób, która prawdopodobnie nie szuka treści związanych z weselem.

3. Połącz się z nowymi ludźmi

Media społecznościowe to świetny sposób na zwiększenie liczby kontaktów. Oczywiście chcesz korzystać z mediów społecznościowych w celu zdobycia potencjalnych klientów, ale korzystne jest również nawiązywanie kontaktów z innymi specjalistami weselnymi. Rozumiem, że nawiązywanie kontaktów jest trudne, więc od czego zacząć? Okazuje się, że jest to o wiele łatwiejsze niż myślisz.

Sugeruję utrzymanie lokalnych połączeń. Mogą one zapewnić kontakt do lokalnych klientów, którzy częściej skorzystają z Twoich usług. Świetnym sposobem na wyszukiwanie lokalnych specjalistów weselnych jest użycie odpowiednich hashtagów, takich jak „#fotografwarszawa #fotobudkakrakow. Następnie zacznij obserwować innych lokalnych usługodawców, którzy również użyli danych hashtagów i spróbuj miło skomentować jeden lub dwa posty.

Innym sposobem na znalezienie lokalnych usługodawców jest przeszukanie pobliskiej lokalizacji, takiej jak popularne miejsce wydarzeń na Instagramie. Tam znajdziesz wielu potencjalnych klientów, którzy są idealnym rynkiem docelowym dla Twoich usług. Mając silną sieć innych usługodawców i potencjalnych klientów w docelowej grupie, możesz zdobywać polecenia, pomocne informacje i przyszłych potencjalnych klientów.

4. Angażuj się

Kiedy myślisz o „mediach społecznościowych”, pierwszym słowem, które przychodzi na myśl, jest „zaangażowanie”. Instagram i Facebook często zmieniają algorytmy kontrolujące widoczność strony i postów. Rozumiem, dlaczego zmiany ich mogą być frustrujące, szczególnie gdy wpływają na Twoją strategię marketingową, ale jedna rzecz, o której wiemy, jest taka, że obie platformy konsekwentnie sprzyjają zaangażowaniu.

Facebook i Instagram to firmy. Tak jak Ty chcesz mieć więcej przeglądających i obserwujących na swoich stronach społecznościowych, tak duże platformy chcą, aby użytkownicy pozostali z nimi tak długo, jak to możliwe; tak zarabiają pieniądze. Jednym ze sposobów na zwiększenie ilości czasu spędzanego na platformie jest zaangażowanie. Odpowiadanie na komentarze, częste publikowanie postów, ankiety i treści, zwiększą ruch na Twojej stronie.

5. Wyobrażaj sobie

I wreszcie, platformy społecznościowe są ważne głównie pod względem wizualnym, dlatego powinieneś dążyć do bycia zauważonym. Strony te obracają się wokół treści wizualnych o niewielkich rozmiarach – pomyśl o pięknych zdjęciach i krótkich filmikach (30 sekund lub krócej). Staraj się wybierać i wyselekcjonować charakterystyczne zdjęcia i tworzyć ciekawe filmy, które opowiadają historię. W tych czasach, ludzie często wolą wizualizacje niż coś do czytania, więc jeśli chcesz zwrócić na siebie uwagę, postaraj się ograniczyć tekst i zachować świeżość, zaangażowanie i wysoką jakość treści wizualnych.

Media społecznościowe mogą być pracą na pełen etat. Jednak poświęcenie czasu na promocję firmy w mediach społecznościowych będzie satysfakcjonujące, gdy Twoi obserwatorzy będą rosnąć, a potencjalni klienci i polecania będą na wyciągnięcie ręki. Pamiętaj, że twoja obecność w mediach społecznościowych szybko staje się wyznacznikiem Twojej wiarygodności jako profesjonalista weselny. 

Przeczytaj również poprzedni artykuł:

10 pytań, które MUSISZ sobie zadać będąc usługodawcą ślubnym

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage:Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na Facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *