Jak przekonać pary młode za pomocą recenzji?

Recenzje są coraz ważniejszą częścią życia online i mogą mieć duży wpływ na sukces Twojej firmy, np.: na twoją widoczność online i na pary, kiedy rezerwują termin.

Gdzie je uzyskać?

Istnieje wiele różnych miejsc, w których klienci mogą zamieszczać recenzje o Twojej firmie. Oto krótki przegląd, który pomoże Ci zdecydować, który sposób będzie dla Ciebie odpowiedni:

Oceny Google

Opinie Google są powiązane z Twoim wpisem Google Moja Firma – i jest bardzo prawdopodobne, że poprawią one wyniki wyszukiwania na mapie. Twoja wizytówka firmy Google pobiera również oceny z innych witryn, takich jak Facebooku.

Opinie na Facebooku

Recenzje na Facebooku są opcjonalne dla Twojej strony biznesowej. Możesz włączyć lub wyłączyć kartę opinii. Zalecane jest jednak, aby je włączyć, aby inni mieli dostęp do rzetelnych ocen.

Recenzje na portalach ślubnych

Prawie wszystkie portale ślubne zawierają miejsce, gdzie można zostawić recenzje. Warto wybrać jeden główny portal i na nim rozwijać swoją wizytówkę. Dbaj o każdy szczegół, ponieważ zależy Ci na tym, żeby się wyróżnić, prawda?

Obserwuj wizytówki innych usługodawców, ale nie kopiuj ich pomysłów. Warto szukać inspiracji wśród konkurencji, aby potem stworzyć coś oryginalnego i wyjątkowego u siebie.

Na których miejscach się skupić?

Dobrze jest mieć recenzje w więcej niż jednym miejscu. Jeśli jednak oferujesz zbyt wiele opcji swoim klientom, możesz skończyć z garstką opinii na każdej stronie. W przypadku małej firmy, która co roku organizuje ograniczoną liczbę wesel, chcesz budować wiarygodność, więc skup się na jednym lub dwóch witrynach.

Pytania o recenzje

Gdy już zdecydujesz, gdzie chcesz, aby inni Cię ocenili, musisz prosić o opinie. To cudowne, gdy ktoś spontanicznie sam ją napiszę, ale niestety, nie zdarza się to często. Większość par jest zbyt zajęta miesiącem miodowym!

Priorytetem jest wysyłanie wiadomości e-mail do klientów i proszenie ich o pozostawienie recenzji.

Ułatw im sprawę – dołącz linki prowadzące bezpośrednio do miejsca, w którym mogą napisać ocenę.

Jeśli para nie odpisuje, warto napisać jeszcze raz, np. ,,Bardzo bym prosił/a, aby pani/pan napisał opinię na jednej z moich stron. Jest to dla mnie ważne i bardzo mi na tym zależy. Pozdrawiam”. Jeśli po takiej wiadomości para nie odpisuje, wtedy odpuść.

Dlaczego ważne jest opanowanie?

Każda mała firma boi się złej recenzji – zwłaszcza jeśli jest nieuzasadniona. Pierwszą rzeczą jest nie panikować, gdy widzisz, że jest negatywna. Poświęć trochę czasu na uspokojenie się.

Pomyśl teraz o swojej odpowiedzi. Czy krytyka jest uzasadniona? Co możesz z tym zrobić? Opublikuj odpowiedź. Potwierdź problem, np. „Dziękujemy za zwrócenie nam na to uwagi…” lub „Przykro mi, że nasza usługa nie spełniła Państwa oczekiwań”.

Następnie pozwól im i innym czytelnikom wiedzieć, co z tym zrobisz: „Skontaktuję się z państwem, aby uzyskać więcej informacji…”. Nie wdawaj się w kłótnie online i przez cały czas upewniaj się, że twoje odpowiedzi są spokojne i profesjonalne. Jeśli dobrze poradzisz sobie z niezadowolonym klientem, dasz nowym pewność, że zależy Ci na Twoich produktach i usługach.

Złe intencje konkurencji

Niestety, niektóre firmy uważają, że dobrym pomysłem jest zniszczenie ocen konkurencji, publikując negatywne opinie. Jest to szczególne zagrożenie na Facebooku.
Jeśli tak się stanie, pozostań zdeterminowany i postaraj się jak najszybciej usunąć rażąco fałszywe recenzje.
W przypadku gdy jest to jedna ocena osoby, której nie rozpoznajesz, poproś ją o szczegóły, abyś mógł to zbadać. Jeśli masz pewność, że nie była ona klientem, dodaj krótki, oparty na faktach komentarz do recenzji i poproś go o usunięcie wpisu.

Przygotowując odpowiednią wiadomość na wypadek pojawienia się takiej treści, zabezpieczasz swoją reputację online.

Wykorzystaj świetne opinie jako darmowy PR dla swojej firmy. Dodaj link do wpisu na swojej stronie internetowej i wyślij go e-mailem do klientów. Jest to szansa na zgromadzenie wszystkich zadowolonych klientów w jednym miejscu i wykorzystania ich do napędzania przyszłej działalności.

Zamień negatywne opinie w pozytywne. Jeśli otrzymasz negatywną recenzję, nie bierz jej osobiście. Szczerze mów o tym, co poszło nie tak, wyjaśnij, dlaczego był to jednorazowy przypadek i powiedz ludziom, jak to naprawiłeś. Zawsze wyjdziesz lepiej, jeśli otwarcie odpowiesz na złe opinie, a nie zignorujesz je.

Recenzje to klucz do wzrostu Twojego ślubnego biznesu.

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage: Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *