Jak istotna jest marka dla firm ślubnych?

Branża ślubna

Kiedy mówimy o „markach”, myślimy pewnie o słynnych nazwach takich jak Coca-Cola, Apple czy KFC. Jednak każdy, nawet najmniejszy biznes posiada markę.

Zasadniczo, marka polega na postrzeganiu. To nie jest tylko logo – dotyczy wszystkiego, co widzi klient i wszystkiego co robisz.

Ważne jest, jak wygląda twoja strona, jak odpowiadasz na e-maile, co robisz, aby poznać potencjalnych klientów lub jakie treści przekazujesz w mediach społecznościowych.

Dla każdej małej firmy marka jest ważna, ale nie tak samo jak dla dużej. Pamiętaj, że nie musisz wydawać fortuny na tożsamość marki i podnoszenie jej świadomości.Bez względu na wielkość firmy, ludzie będą formułować poglądy na temat tego, co reprezentujesz.

Twoja specjalizacja

Weź na przykład swoją stronę internetową. Jeśli chcesz pracować z narzeczonymi o wysokich wymaganiach, potrzebujesz fantastycznie wyglądającej strony internetowej, a nie darmowej witryny dla majsterkowiczów, która wygląda amatorsko. Jeśli specjalizujesz się w vintage, nie twórz zwykłej witryny w nudnym błękicie – wybierz kolory pasujące do konkretnego stylu.

Pamiętaj – jeśli reklamujesz się jako profesjonalista, nie odbieraj telefonu z krzyczącym maluchem i szczekającym psem w tle.

Definiowanie Twojej marki

Aby zdefiniować markę firmy ślubnej, spróbuj tego krótkiego ćwiczenia:

Burza mózgów opisująca rodzaj firmy, którą chcesz być. Powinna ona obejmować:

1. Twoją propozycję wartości

Wartość oznacza, do jakiego segmentu klientów kierujesz swoje reklamy. Jeśli zamierzasz je kierować do bardziej zamożnych klientów – w opisie użyj takich słów jak: ,,ekskluzywny’’ lub ,,luksusowy”. Natomiast, jeśli Twoja grupa docelowa to pary młode o przeciętnym stopniu zamożności, wtedy używaj: “okazja”, “warto”, “opłacalnie”.

2. Emocje

Pomyśl o emocjach, które mają odczuwać Twoi klienci. Jak opisać swój biznes, aby wywołać pozytywne uczucia?

Pomyśl o słowie „niezawodny”, jeśli chcesz, aby Twoi klienci czuli, że są w dobrych rękach, albo „innowacyjny”, jeśli chcesz, by wiedzieli, że dostaną wyjątkową usługę.

3. Osobowość

Jeśli Twoja firma byłaby osobą, jak byś ją opisał? Wydajna, skuteczna, efektywna? Kochająca zabawę? Niezwykła?

Zacznij od burzy mózgów i pomyśl o wszystkich słowach, które możesz wymyślić, aby opisać swoją firmę. Następnie, zmniejsz listę do najlepszych pięciu, które podsumują Twoją markę.

Po znalezieniu idealnych określeń, musisz je zastosować w swojej firmie. Wykorzystaj je na ulotce, na swojej stronie internetowej, w e-mailach czy w mediach społecznościowych.

Wybierz kolory, które pasują do Twojej marki. Pamiętaj, aby zastosować je także do swoich działań i zachowań. Rozpoczynanie wiadomości e-mail od „Hej” nie będzie działać, jeśli wartości Twojej marki są tradycyjne. Podejmując te kroki, będziesz w pełni kontrolować swoją markę.

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage:Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *