9 rzeczy, których nie powinieneś robić w swojej firmie ślubnej

Chcesz rozwinąć swój ślubny biznes? Zastanawiasz się, jak zostać zauważonym i wyróżnić się w tłumie, gdy tysiące ludzi sprzedają podobny produkt lub usługę? Posłuchaj, zanotuj i wejdź na wyższy poziom.

9 rzeczy, których firmy ślubne nie robią! Istnieje wiele sposobów, aby wyróżnić się na rynku, ale zacznij od podstaw. Oto rzeczy, które absolutnie musisz robić, jeśli chcesz rezerwować więcej ślubów.

1. Krytykowanie innych usługodawców

Jest to nie tylko nieprofesjonalne, ale również niemoralne. Źle jest krytykować czyjś interes. Wspierajcie się nawzajem, a może się okazać, że możecie na tym w przyszłości skorzystać.

2. Ceny poniżej rynkowych

Dość powszechnym i irytującym zjawiskiem jest sytuacja, w której oferujesz wycenę swojego produktu lub usługi, a ktoś przychodzi i mówi „dobrze, zrobię to za 300 zł mniej”. Nie rób tego! Wracając do powyższego punktu, miej szacunek do swoich rówieśników. Podcinanie cen to najszybszy sposób na pozbycie się przyjaciół.

3. Używanie slangu

Jeśli odpowiadasz potencjalnemu klientowi i chcesz zostać profesjonalistą, który poważnie podchodzi do swojej firmy, powinienieś dbać o sprawdzanie tekstu przed wysłaniem.

Przykładowe strony, które mogą Ci pomóc:

Sprawdzenie pisowni nie gwarantuje 100% poprawności, ale może zapobiec poważniejszym błędom i kłopotliwym zdaniom.

4. Niskie ceny w kontekście słabego biznesu

Państwo młodzi lubią myśleć, że dostają okazję, ale oferowanie zbyt niskich cen przez cały sezon, niekoniecznie dobrze wpłynie na wyniki Twojego biznesu.

Jeśli pomyślisz o poświęconych godzinach (w dniu ślubu+ przygotowanie i cóż, znasz resztę), to wtedy stawka na godzinę nie wychodzi tak atrakcyjna. Taki sposób może przynieść kilka rezerwacji, ale po pierwsze, czy warto poświęcać na to czas? Po drugie, nie zbuduje to reputacji, której szukasz jako wysoce wykwalifikowany i utalentowany usługodawca. Wyjątkiem są nowi w branży, którzy chcą zbudować portfolio.

5. Zbyt wysokie ceny

To oczywiste, prawda? Jeśli dopiero zacząłeś robić ciasta weselne i chcesz je sprzedawać, najpierw zbuduj swoje portfolio, zanim zaczniesz pobierać wysokie kwoty za proste ciasto 2-poziomowe. Wycena działalności weselnej nie jest łatwym zadaniem, musisz więc wziąć pod uwagę swoje doświadczenie, kwalifikacje, umiejętności, sprzęt i wiele innych aspektów. Cena może się również różnić w zależności od kraju w którym się znajdujesz i statusu finansowego tego obszaru.

6. Anulowanie zlecenia

Anulowanie zlecenia powinno mieć miejsce tylko w skrajnych sytuacjach. Jeśli usługodawca odmawia zlecenia, ponieważ otrzymał lepszą ofertę to wtedy zagraża to utratą dobrego wizerunku. Panny młode zaakceptują, że jesteście ludźmi i różne rzeczy się zdarzają, ale jeśli anulowałeś rezerwacje 5 razy, ponieważ byłeś zmęczony, nie będzie to pozytywnie przyjęte!

Staraj się mieć plan B. Jest to dobry powód, aby nawiązać kontakt z osobami z tego samego zawodu. Ktoś może będzie w stanie wskoczyć i pomóc w ostatniej chwili – jest dużo bardziej cenione niż zostawienie pary bez zaplanowanej usługi. Jeśli jest to dodatkowa atrakcja to nie ma to wpływu na przebieg całej uroczystości, natomiast jeśli jest to główny usługodawca to wtedy marzenia pary o pięknym ślubie mogą legnąć w gruzach.

Będziesz również szanowany za posiadanie planu B i stawianie narzeczonych na pierwszym miejscu.

7. Kwestionowanie opinii pary młodej

Oferowanie porad jest świetne, co innego ocenianie ich opinii. Jeśli nie podoba Ci się to, co ktoś mówi, nie komentuj! Jest mało prawdopodobne, że dostaniesz rezerwację od osoby, która nie widzi twoich umiejętności, więc poświęć swój czas komuś, kto Ci zaufa. Dzięki temu, Twoje imię zostanie zapamiętane jako pomoc innym ludziom, a nie jako wymiana argumentów na forum.

8. Opóźnienie w trendach

Czy jesteś na aplikacji Pinterest lub Instagram? Czy pokazujesz swoją twarz w weselnych grupach czatu na Facebooku?

To jest miejsce narzeczonych! Pinterest jest najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych używaną właśnie przez nich! Czy jest tam Twoja praca? Czy bierzesz udział w rozmowach na Facebooku i używasz Instagrama, aby zaprezentować swoje piękne produkty? Jeśli nie, powinieneś to zrobić! Minęły czasy, gdy panna młoda przejrzy strony gazety i zadzwoni pod podany numer. Chcą z Tobą porozmawiać, zobaczyć co robisz, jak pomocny i przyjazny jesteś. Nie bój się próbować czegoś nowego, może okazać się to przełomem dla Twojej firmy.

9. Używanie słabych zdjęć

Jeśli sprzedajesz ręcznie robione produkty, poświęć trochę czasu, aby je ładnie ozdobić i rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu, baw się przy użyciu podstawowego oprogramowania do edycji i zobacz, jak to wpłynie na Twoje zdjęcia.

Ludzie częściej kupują, jeśli mogą zobaczyć przedmiot podczas używania. Staraj się więc, pokazywać swój produkt lub usługę we wszelakich relacjach na Facebooku itp. Niekoniecznie musi być to nagranie video. Dobrej jakości zdjęcie w zupełności wystarczy.

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage: Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *