5 strategii marketingowych dla biznesu ślubnego

Dzisiaj podzielę się z Tobą skutecznymi wskazówkami, które odpowiadają na pytanie – “Jak rozwinąć ślubną firmę?” Niezależnie od tego, czy jesteś fotografem ślubnym, skrzypaczką, czy nawet DJem – ten post jest dla wszystkich usługodawców ślubnych.

1. Nisza – poznaj swoją wymarzoną pannę młodą

Znalezienie niszy może być przytłaczające, zwłaszcza, gdy myślisz o tym w kategoriach utraty potencjalnych klientów. Panna młoda jest panną młodą, prawda? Wszyscy potrzebują fotografów ślubnych tak samo jak kwiaciarni i sali weselnej.

Jednak stanie się najlepszym sprzedawcą ślubnym w Twojej okolicy stanie się o wiele prostsze, gdy dokładnie określisz, kim jest Twój idealny klient.

Jako przykład weźmy fotografa ślubnego. Może nim jesteś i uwielbiasz kręcić śluby z określonym motywem. Być może nagrywasz zapierające dech w piersiach sceny na szczytach gór lub specjalizujesz się w określonej grupie wiekowej i demograficznej.

Określenie cech dotyczących wymarzonej narzeczonej lub rodzaju ślubu, który planują, pomoże nie tylko wyróżnić się lokalnie, ale zapewni jeszcze silniejszą markę.

Gdy ktoś pierwszy Cię znajdzie – czy to w mediach społecznościowych, na Twojej stronie internetowej, czy w innym miejscu – chcesz, aby natychmiast pomyślał „TO mój fotograf ślubny!”

Im szybciej zdobędziesz niszę i klientów, tym mniej będziesz musiał konkurować i martwić się cenami usługi. Narzeczeni przybędą do ciebie i dokonają rezerwacji w cenie, której jesteś wart.

2. Prowadzenie bloga Twojej ślubnej firmy

Wbrew powszechnemu przekonaniu prowadzenie bloga NIE jest trudne.

Dzięki temu, możesz mieć ogromny wpływ na swój biznes.

Po pierwsze, powinieneś mieć plan działania.

Dla wielu narzeczonych ślub jest najważniejszym dniem w ich życiu. Tak więc, mimo że wspaniałe zdjęcia na blogu i stronie internetowej są ważne, doświadczenie i historia są równie bardzo istotne.

Za pośrednictwem swojego bloga możesz wprowadzić potencjalnych klientów w wygląd całej uroczystości, dzielić się jej historią i odnosić się do ich własnej wizji wymarzonego ślubu.

Udostępnianie historii ślubu panny młodej jest niezwykle skuteczną techniką sprzedaży, nie będąc właściwie sprzedażą! Przyciągniesz tym swoich potencjalnych klientów.

Udostępnianie prawdziwych historii ślubnych nie musi być również wyłączne dla fotografów ślubnych. Jeśli jesteś innym usługodawcą ślubnym niż fotograf to zalecam skontaktowanie się z fotografem swojej panny młodej i poproszenie o pozwolenie na udostępnienie niektórych zdjęć (zawsze pamiętaj, aby się z nimi skontaktować!). Możesz dzielić się tym na swoim blogu – a dzięki konsekwentnemu publikowaniu nowych treści pomożesz SEO w tym procesie!

Najlepszą praktyką jest łączenie się i udostępnianie stron internetowych usługodawców, o których wspominasz lub które zamieszczasz w swoim blogu. Jest to świetny sposób na budowanie relacji ze swoimi przyjaciółmi weselnymi i promowanie siebie nawzajem.

Oprócz blogowania o narzeczonych i weselach, powinieneś również pomyśleć o tym, co Twoja potencjalna para młoda szuka online. Jakie mają pytania dotyczące planowania ślubu, zwłaszcza jeśli chodzi o Twoje usługi?

Zacznij od najczęściej zadawanych pytań od narzeczonych i zamień każde z nich we własne posty na blogu. Połącz te edukacyjne posty z inspirującymi postami na blogu, które z pewnością zwiększą ruch!

3. Użyj inteligentnych hashtagów na Instagramie

Ponad 50% internautów w wieku od 18 do 29 lat korzysta z Instagrama – i zgadujemy, że niektórzy

z narzeczonych należą również do tego przedziału. Dzięki temu Instagram jest doskonałym narzędziem do wykorzystania w branży ślubnej.

A zanim zaczniesz się denerwować – wiemy, że trudno wyróżnić się na Instagramie. Wiemy też,

że jeszcze trudniej jest wyróżnić się w branży, która jest przepełniona perfekcyjnie dobranymi profilami marzycielskich narzeczonych i usługodawców.

Dlatego dzisiaj podzielę się JEDNĄ prostą wskazówką, która zrobi ogromną różnicę w twoich wysiłkach na Instagramie: używając inteligentnych hashtagów.

Hashtagi są koniecznością podczas publikowania na Instagramie – do każdego zdjęcia możesz ich dodać nawet 30!

Klucz z hashtagami to używanie właściwych. Zalecam unikania spamu i ich nadużwania.

Pamiętasz, jak wcześnie określiłeś swoją niszę? To się teraz przyda! Wystarczy wyszukiwanie

i używanie hashtagów odpowiednich dla Twojej niszy i wymarzonej narzeczonej.

4. Użyj Pinteresta, aby zwiększyć ruch na swoim blogu i Instagramie

Pinterest to niezwykle potężne narzędzie do zwiększania ruchu w witrynie i kanałach społecznościowych. Tak wielu z nas myśli o Pintereście jako o kolejnym profilu w mediach społecznościowych, a jest to całkowicie mylne spostrzeżenie! Pinterest to pięknie zaprojektowana, wizualna wyszukiwarka. Pomyśl o tym: kiedy planowałeś swój ślub, gdzie szukałeś inspiracji?

Dla wielu Pinterest powinien znaleźć się na szczycie listy z inspiracjami! Pinterest powinien być używany do ukierunkowanych, konkretnych wyszukiwań.

Jest to szczególnie przydatne w branży ślubnej. Narzeczone używają Pinteresta, aby szukać inspiracji ślubnych dla swoich strojów, sukienek dla druhen czy nawet zaproszeń, Jeśli ma to związek z planowaniem ślubu, Pinterest jest świetnym rozwiązaniem. Jeśli nie używasz tej aplikacji, tracisz ogromną szansę na zwiększenie popytu!

5. Uruchom ukierunkowane reklamy na Facebooku i Instagramie

W dzisiejszym świecie nie możesz sobie pozwolić na rezygnację z Facebooka.

Po pierwsze, musisz założyć na tym portalu stronę firmową.

Będziesz traktował to jak mini strona internetowa – wysokiej jakości zdjęcia profilowe i tła, wyraźne wezwania do działania oraz linki w bocznym menu, które mogą pomóc ludziom w uzyskaniu większej ilości informacji o twoich usługach. Pamiętaj, aby wypełnić wszystkie niezbędne elementy, takie jak zakładki: “o mnie”, “strona internetowa”, “dane kontaktowe” itp.!

Gdy Twoja strona zostanie skonfigurowana jako firma na Facebooku i Instagramie, będziesz mógł zacząć wyświetlać reklamy.

Wiem, że reklamy na Facebooku mogą stać się trochę przerażające i przytłaczające. Dlatego dzisiaj chce podzielić się z Tobą kilkoma szybkimi i łatwymi wskazówkami, które pomogą Ci zacząć generować ruch dzięki reklamom – we właściwy sposób.

Nigdy nie używaj przycisku promuj post

Zwiększanie wydajności jest trudnym sposobem Facebooka, aby zmusić Cię do wydawania pieniędzy i pozwalania mu robić to samodzielnie. Tak, zobaczysz kilka wyników, ale nie będą to wyniki, których szukasz. Prawda jest taka, że ​​stracisz MASĘ możliwości, jakie daje Menedżer reklam Facebooka.

Gdy użyjesz opcji promuj post to opcje kierowania i położenia geograficzne są bardzo ograniczone i nie możesz nawiązać kontaktu z idealną grupą odbiorców. Chociaż może się to wydawać łatwe i szybkie jak na wyświetlanie reklam, jest to również bardzo łatwy sposób na niewłaściwe wydanie pieniędzy marketingowych.

Wiele razy widziałem wielu usługodawców ślubnych marnujących swoje pieniądze na reklamy klikająć promuj post i wierzyli, że przyniesie to spektakularne wyniki.

Dla uproszczenia porozmawiajmy o promowaniu postów na blogu. Używanie Facebooka do kierowania ruchem Twojej witryny to świetny sposób, aby uzyskać więcej informacji na temat marki

i treści. Jednym z najlepszych sposobów na to jest promowanie posta na blogu.

Jeśli piszesz dwa posty na blogu miesięcznie, odłóż budżet, na którym wygodnie się reklamujesz, i promuj je oba na Facebooku. Kiedy chcesz większej ilości czytelników, użyj celu dotyczącego ruchu na Facebooku. Jeśli masz 20 zł do wydania na post na blogu, ustaw dzienny budżet na 5 zł lub całkowity budżet na 20 zł i utrzymuj go przez 3-4 dni. Sprawdź, która reklama ma najniższy CPC (koszt kliknięcia) i najwyższy CTR (współczynnik klikalności), i zanotuj, co zrobiłeś inaczej z tą reklamą. Powtórz ten sam proces z następnym postem na blogu.

Gdy już sobie z tym poradzisz, możesz zacząć przekierowywać widzów ofertą. Pomyśl o tym, czego chce Twój potencjalny klient i porozmawiaj z nim o tym.

Oczywiście w tym wszystkim chodzi o wiele więcej. Musisz określić, jak będą wyglądać Twoi odbiorcy, gdzie mieszkają, jaki przedział wiekowy itp. Wybór celu jest ważny, ponieważ Facebook zoptymalizuje to pod kątem tego, co wybierzesz.

Chcesz dowodu społecznego?

Uruchom cel na zaangażowanie.

To, co piszesz w swojej reklamie, może Cię złamać. Jeśli chcesz mieć więcej klientów, upewnij się, że mówisz w ich języku. Nie chodzi tylko o Ciebie i Twoją wiedzę – chodzi o to, aby móc spełnić ich najskrytsze marzenia i pragnienia związane z weselem. Czasami pomocne jest po prostu napisanie wszystkich tych rzeczy na kartce papieru przed umieszczeniem słów w reklamie.

Pamiętaj, to twoje pieniądze, nie marnuj ich!

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage: Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *