10 sposobów na radzenie sobie z trudnymi klientami w branży ślubnej

Trudny klient w branży ślubnej

W branży ślubnej, niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkt, czy oferujesz usługę – trudni klienci znajdą się wszędzie. Pomimo negatywności, jako wybrany usługodawca musisz grać mądrze, aby zaufanie klientów pozostało takie samo. Poniżej przedstawię Ci 10 sposobów na poradzenie sobie z każdym klientem. Postępując zgodnie z tymi wskazówkami, będziesz mógł przejąć kontrolę nad sytuacją i nadal koncentrować się na tworzeniu wymarzonego ślubu.

1. Targowanie się z Parą młodą

Negocjacja klientów w celu obniżenia ceny występuje na porządku dziennym. Zapewnij więc swojej parze młodej jasne negocjacje, aby rozumieli, dlaczego cena jest adekwatna do usługi.

Edukuj narzeczonych, ponieważ mogą oni nie zdawać sobie sprawy z cen na rynku ślubnym. Zatem wyjaśnienie średniego kosztu produktu bądź usługi i porównanie go z ich budżetem oraz oczekiwaniami może załatwić sprawę.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Przygotuj listę rzeczy, które otrzymają Twoi klienci za cenę, którą muszą zapłacić. Upewnij się, że prawidłowo dostarczasz każdy produkt, zgodnie z zawartą umową.

2. Nierealne oczekiwania

Taka sytuacja zwykle ma miejsce, gdy klient ma zbyt wysokie oczekiwania co do usługi. Ta sprawa może się pogorszyć, jeśli od pierwszego spotkania nie byłeś szczery i realistyczny. Kluczem do tego jest nie przesadzanie z produktem lub usługą. Nie mów od razu tak, jeśli klient zacznie prosić o różne dodatki. Pozostań jednak optymistą w dążeniu do celu, jakim jest dostarczanie klientom najlepszych rozwiązań.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Regularnie komunikuj się ze swoimi klientami i stale zgłaszaj ewentualne zmiany w stosunku do pakietu początkowego.

3. Interwencja rodziców

Dobrze jest robić notatki o tym, co mówią rodzice Pary młodej. Czasami mogą mieć rację! Pamiętaj jednak, że Para młoda jest priorytetem. Każda podjęta decyzja powinna być pod nadzorem pary.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Bierz pod uwagę sugestie wszystkich osób i spróbuj rozpatrzeć każdą z nich jak najlepiej.

4. Niezdecydowane Pary młode

Jest to jeden z najczęstszych, jak i również najbardziej frustrujących problemów. Para Młoda oczekuje przedstawienia kilku pakietów usług i liczy na to, że opowiesz o każdym z nich.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Edukuj swoich klientów i próbuj rozmawiać na ten temat. Możesz także dzielić się przeszłymi doświadczeniami i pokazywać swoje wcześniejsze projekty. Dzięki temu Twój klient bez trudu ujawni, co go niepokoi, a następnie odpowiednio rozwiążecie problem i podejmiecie decyzję.

5. Bariera kultury

Praca nad projektem zagranicznym może być bardzo ekscytująca. Jednak płynność językowa i szok kulturowy mogą być problematyczne. Jeśli chodzi o bariery językowe, polegaj na komunikacji tekstowej dla produktów. Jeśli od czasu do czasu musisz spotkać się z klientem osobiście, spraw, aby wiadomości były proste i jasne. Jeśli dojdzie do jakiegokolwiek konfliktu kulturowego, nie bój się prosić o drobne wskazówki przed pierwszym spotkaniem.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Poproś kogoś, kto mówi w swoim języku, aby pomógł Ci w projekcie lub wynajął niezależnego tłumacza, jeśli posiadasz dodatkowy budżet.

6. Nieufne Pary młode

Jest to trudne, gdy masz do czynienia z narzeczonymi, którzy nie są pewni każdej podejmowanej decyzji. W tych okolicznościach komunikacja jeden na jednego działałaby najlepiej, więc staraj się organizować osobiste spotkania tak często, jak to możliwe, dzięki czemu zainteresowani poczują się bardziej związani i powoli zaczną Ci ufać.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Bądź cierpliwy w przekonaniu, że oboje podążacie w tym samym kierunku, co pozytywnie odbije się na późniejszej usłudze.

7. Nadwrażliwe Pary młode

Chociaż musisz być na bieżąco z narzeczoymi to ważne jest również, aby pamiętać, że powinny istnieć pewne granice w zaspokajaniu ich potrzeb. Dlatego powinieneś być zdecydowany w swoim harmonogramie pracy i mieć jasno ułożony grafik, aby Twój klient nie odczuwał potrzeby ciągłego kontaktu.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

O ile nie jest to pilne, nie odpowiadaj zbyt szybko. Zwłaszcza jeśli wymyka się to spod kontroli, na przykład kontaktują się z Tobą co pół godziny i czują potrzebę wysłuchania Twojej opinii na temat rzeczy, które nie są częścią Twojego stanowiska pracy.

8. Kłótliwe Pary młode

Od czasu do czasu pary walczą w naturalny sposób. Ale może być niezręczną sytuacją, kiedy walczą o podjęcie decyzji o czymś związanym z Twoim projektem, szczególnie jeśli jesteś przy nich. Oferuj skuteczne rozwiązanie jako złoty środek. Jednak, gdy obie pary denerwują się w sprawach osobistych, bądź tak profesjonalny, jak to tylko możliwe, aby zachować neutralność.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Zachowaj ostrożność podczas działań. Bądź dobrym słuchaczem, nie popierając żadnej ze stron i daj parze trochę czasu na samodzielne podjęcie decyzji.

9. Podejrzliwe Pary młode

Niektóre pary chcą przejąć kontrolę nad wszystkim. Jako sprzedawca nie powinieneś zachowywać się jak psycholog, który próbuje ocenić ich działanie i próbować zadowolić przyjmując każdą prośbę. Utrzymuj swoje zdanie, ale bądź pokorny. Daj im do zrozumienia, że ​​wiesz, co robisz, aby nie próbowali być nad Tobą,

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Zadawaj konkretne pytania, aby uzyskać konkretną odpowiedź. Mów„tak” tylko wtedy, kiedy jesteś pewny danej sprawy. Jeśli są rzeczy, których nie jesteś w stanie zrobić, wyjaśnij swoje stanowisko i nie kłóć się zbytnio.

10. Złe postawy

Niezależnie od tego, czy jest to agresja werbalna, czy niewerbalna, powinieneś zachować spokój i profesjonalizm w stosunku do par o złym nastawieniu. O ile nie jest to Twoja wina, nie przepraszaj, ponieważ możesz wydawać się słaby w obliczu nieoczekiwanego ataku.

NAJLEPSZE DO ZROBIENIA:

Uświadom sobie, co jest ważne w projekcie. Skoncentruj się na swoim celu. Nie bierz uszczypliwych zdań do siebie, a zamiast tego, wczuj się w problem pary młodej i znajdź uczciwe rozwiązanie.

Jak reagujesz, gdy masz do czynienia z jednym z tych punktów? Opowiedz o swoich doświadczeniach i podziel się wskazówkami dotyczącymi konkretnych sytuacji, o których mowa w poście!

Zapraszam Cię do pobrania darmowego ebooka – 100 pomyłów na rozwój biznesu ślubnego 🙂

Instagram: slubnybiznes

Fanpage: Ślubny Biznes – Porady dla Usługodawców

Grupa na facebooku: Ślubny Biznes – Forum

Ślubny Biznes |

W branżę ślubną wkręciłem się tak bardzo, że znam ją od podszewki. Moja misją jest podniesienie standardów oraz umożliwienie pasjonatom zarabiania na swojej pasji.

2 comments

    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *